Je generace Webtržníků zkurvená?!

>> Zobrazit v režimu Readability

Je generace Webtržníků zkurvená?!

Toto je reakce na Ahy­dův článek „Jak web­trh zkurvil celou jednu IT gen­eraci“. Néž budete pokračo­vat dál, doporučuji přečíst. Nepo­važuju se sice za typ­ick­ého Web­tržníka, přesto s obsa­hem článku nesouhlasím.

Jsem free­lancer a nesty­dím se za to

FreelancerDůvod, proč nechci budovat firmu, je jednoduchý. Být úspěšný free­lancer je pohodl­nější a prak­tičtější néž mít úspěš­nou firmu. O svém živ­otě si rozho­duji sám, nejsem k ničemu vázaný, za nikoho zod­povědný, jsem dostatečně zajištěný, ces­tuji a užívám si života.

Vybu­dování úspěšné firmy oproti tomu přináší zod­pověd­nost za její zaměst­nance, neustálé dohlížení, zda vše fun­guje a tvr­dou práci 1215 hodin denně. Těžce vydělané peníze je nutné cpát zpět do firmy a stále hrozí, že se plány sesy­pou a skončím v dluzích. To vše kvůli vizi, že jed­nou firmu prodám za spoustu peněz.

Na budování firem nej­sou podmínky

Dnešní pod­mínky navíc vybu­dovat IT firmu takřka nedo­volují. Když porovnáme inter­ne­tovou real­itu nyní a v devadesátých letech, zjistíme, že současný inter­net má úspěšných firem dost. Zave­dené firmy mají dostatečný kapitál a nováčky mezi sebou vidí jen velmi ner­ady. Tenkrát před deseti lety bych vybu­dování firmy možná také zvažoval.

Složení současné IT generace

Dalším důvo­dem, proč současná gen­er­ace neb­uduje firmy, je její složení.

Stu­denti

Díky dnešní dos­tup­nosti inter­netu je z velké části tvořena stu­denty, kteří si chtějí jen přivy­dělat a o svém budoucím směřování nemají žádné potuchy.

Flákači a lamy

Dále ji tvoří flákači a lamy, kteří se snaží vydělá­vat na affil­i­ate pro­gramech, MFAčkách, SEO šamanství, atd. Právě o těch je mys­lím článek. Nicméně zaměňuje tyto flákače s celou gen­er­ací, která se pod­nikání v IT ser­iózně věnuje.

Nezávislí pro­fe­sionálové

Poslední část současné IT gen­er­ace tvoří lidé jako já, free­lanceři, kteří mají svou stálou klien­telu, dostatečné příjmy, pohodlný život a vůbec žádný důvod zak­lá­dat větší firmu. Né, že by nechtěli nic dokázat, ale stačí jim to dokázat pod svým jménem.

Niko­liv zkur­vený, ale lepší přístup k životu

Rozdíl mezi součas­nou a před­chozí gen­er­ací je tedy hlavně v jejich myšlení a přís­tupu k živ­otu. Zatímco před­chozí gen­er­ace se roky dřela, aby vybu­dovala velkou úspěš­nou firmu, současná gen­er­ace pod­niká sama za sebe. Není přece třeba živit desítky zaměst­nanců, stačí živit sebe, mít méně starostí, více vol­ného času a svobodu.

Toto je reakce na Ahydův článek „Jak webtrh zkurvil celou jednu IT generaci“. Než budete pokračovat dál, doporučuji přečíst. Nepovažuju se sice za typického Webtržníka, přesto s obsahem článku nesouhlasím.

Jsem freelancer a nestydím se za to

FreelancerDůvod, proč nechci budovat firmu, je jednoduchý. Být úspěšný freelancer je pohodlnější a praktičtější než mít úspěšnou firmu. O svém životě si rozhoduji sám, nejsem k ničemu vázaný, za nikoho zodpovědný, jsem dostatečně zajištěný, cestuji a užívám si života.

Vybudování úspěšné firmy oproti tomu přináší zodpovědnost za její zaměstnance, neustálé dohlížení, zda vše funguje a tvrdou práci 12-15 hodin denně. Těžce vydělané peníze je nutné cpát zpět do firmy a stále hrozí, že se plány sesypou a skončím v dluzích. To vše kvůli vizi, že jednou firmu prodám za spoustu peněz.

Na budování firem nejsou podmínky

Dnešní podmínky navíc vybudovat IT firmu takřka nedovolují. Když porovnáme internetovou realitu nyní a v devadesátých letech, zjistíme, že současný internet má úspěšných firem dost. Zavedené firmy mají dostatečný kapitál a nováčky mezi sebou vidí jen velmi nerady. Tenkrát před deseti lety bych vybudování firmy možná také zvažoval.

Složení současné IT generace

Dalším důvodem, proč současná generace nebuduje firmy, je její složení.

Studenti

Díky dnešní dostupnosti internetu je z velké části tvořena studenty, kteří si chtějí jen přivydělat a o svém budoucím směřování nemají žádné potuchy.

Flákači a lamy

Dále ji tvoří flákači a lamy, kteří se snaží vydělávat na affiliate programech, MFAčkách, SEO šamanství, atd. Právě o těch je myslím článek. Nicméně zaměňuje tyto flákače s celou generací, která se podnikání v IT seriózně věnuje.

Nezávislí profesionálové

Poslední část současné IT generace tvoří lidé jako já, freelanceři, kteří mají svou stálou klientelu, dostatečné příjmy, pohodlný život a vůbec žádný důvod zakládat větší firmu. Ne, že by nechtěli nic dokázat, ale stačí jim to dokázat pod svým jménem.

Nikoliv zkurvený, ale lepší přístup k životu

Rozdíl mezi současnou a předchozí generací je tedy hlavně v jejich myšlení a přístupu k životu. Zatímco předchozí generace se roky dřela, aby vybudovala velkou úspěšnou firmu, současná generace podniká sama za sebe. Není přece třeba živit desítky zaměstnanců, stačí živit sebe, mít méně starostí, více volného času a svobodu.


(K čemu je Flattr?)

Diskuze

  1. Lelkoun Pro 12, 2009 at 16.37

    Ať si každý dělá co chce, je to jeho věc.

  2. Pingback: Tweets that mention Je generace Webtržníků zkurvená?! | BadGuy.cz -- Topsy.com

  3. BadGuy Pro 12, 2009 at 16.55

    Já neříkám, že ne.. když chce někdo budovat firmu, ať si buduje. Ale na rozdíl od počátků internetu, kdy se rozdávali karty, se to dnes už nevyplatí.

  4. McQuack Pro 12, 2009 at 16.58

    pod tohle se klidně podepíšu :D

  5. R4ms3S Pro 12, 2009 at 19.37

    Nejde jinak než souhlasit, sice nejsem freelancer a pracuji ve firměm, ale vím jaká to je práce se o firmu starat a šéfům vůbec nezávidím :neutral:

  6. Grifter Pro 12, 2009 at 20.00

    affiliate marketing = flakaci a lamy? mohl bys tuhle svou „zajimavou“ hypotezu trochu vic rozvest?

  7. manasekp Pro 12, 2009 at 20.09

    Me se zda ze na to ahyde ma moc zaujaty pohled, sice ma v mnohem pravdu ale treba pro me je hlavni krasa podnikani na internetu minimalni riziko. Lze investovat 200kc do prvni domeny a zkusit co to udela, toto v offline bizu asi moc nejde.

  8. BadGuy Pro 12, 2009 at 20.18

    Grifter: Ano, ve většině případů využívají affiliate MFAčkaři, kteří zaplevelují svými weby net a nahánějí prokliky. Promiň, ale tohle opravdu jako seriózní činnost neuznávám.

    Samozřejmě pokud nabízíš svůj affiliate program nebo využíváš affiliate jako jeden ze zdrojů příjmu kvalitního webu, je to něco jiného :cool:

  9. BadGuy Pro 12, 2009 at 20.22

    Manasekp: Tenhle přístup mu právě asi vadí. Nicméně podle mě si jen magor v dnešní době vezme úvěr a založí IT firmu se vším všudy.

    Ahyde si neuvědomuje, že i starší generace začínala pozvolna, akorát to měla lehčí, díky absenci konkurence.

  10. BigLebowski Pro 12, 2009 at 21.05

    Původně jsem vůbec na nic nechtěl reagovat, ale…

    manasekp: Proč by to nešlo? Můžeš jít s kamarádi někde sbírat ovoce (nemyslím tím ukradnout to sousedům ze zahrádky) a pak s tím chodit po městě a prodávat to. Pár teenagerů už to dělá.

    Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody…

  11. BadGuy Pro 13, 2009 at 0.13

    BigLebowski: A právě freelancing nebo i to blbé investování do domén je ten způsob.. Určitě lepší, než ve městě prodávat sousedovic jablka :razz:

  12. Andre Pro 13, 2009 at 0.36

    A kde máš v článku domainery? Jinak nejlepší je být samozřejmě flákač a lama a hezky mít penízky za kliknutí a prodeje. :cool:

  13. BadGuy Pro 13, 2009 at 16.07

    Andre: Vidíš, na domainery jsem úplně zapomněl. Když to dělají rozumně, může to být kdokoliv, pokud se jedná o ten typ domainera-překupníka, je to pro mě jednoznačnej flákač :???:
    Jinak být flákač a lama je sice možná hezký, ale chtěl bych vidět, kdo se tím uživí nebo je na takovou práci dokonce pyšnej..

  14. Misiak Pro 25, 2009 at 1.18

    Kazdy to skusa nejako, ty ides cestou freelancera, ale niektory ludia sa snazia posunut aj dalej a zalozit si firmu, zamestnat par zamestnancov a prerazit. Viem ze to v tejto dobe nieje lahke vdaka tej spominanej konkurencii, ale nikdy nehovor nikdy…

  15. BadGuy Pro 26, 2009 at 12.29

    Já neříkám nikdy. Kdybych chtěl založit firmu, jsem si jistý, že prorazím.. Když člověk něco chce, tak toho dříve či později dosáhne :razz:

    Článkem se pouze snažím ukázat, že freelancing je také dobrá, plnohodnotná cesta :wink: Ty, kteří chtějí zakládat firmu neodsuzuju, odsuzuju ty, kteří se chtějí flákat.. ale i to je konec konců jejich věc :lol:

  16. milošák Pro 30, 2009 at 17.22

    Mezi podnikáním na volné noze a budováním firmy není až tolik rozdílů. Klientelu ke které budeš mít závazky si musíš vybudovat v obou případech úplně stejně. Podstatný rozdíl je, že když jseš na volné noze nemusíš většinou platit pronájem kanceláře a zaměstnávat lidi. Makat musíš tak jako tak.

  17. JAK Srp 8, 2011 at 0.51

    „To vše kvůli vizi, že jednou firmu prodám za spoustu peněz.“

    AUtor očividně netuší k čemu je firma. Pokud chce budoivat firmu jen na to aby ji prodal, tak je jeho názorová orientace, která je zcela mimo mísu jasná… Další nemakající a flákající se blb se projevil!

  18. holič Zář 15, 2011 at 0.26

    To, že je to dnes horší než před deseti lety, to neplatí jen o IT, to platí všeobecně a stejně se najdou lidé, kteří si raději řeknou, že teď je to zase lepší než to, co bude za dalších deset let, takže pokud se někdo rozhodne, nevidím důvod proč by do toho neměl jít… přece nesložíte zbraně tak rychle jen pod dojmem, že karty jsou již rozdány a nezbývá než hrát s tím, co držíme v ruce… i-net se pořád vyvíjí, zkrátka chce to mít otevřené oči a hlavně vidět svět trochu jinýma očima… s poseroutkama nechtějí navíc spát ani žádný holky, takže :o )

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>